Det var en gång...

 en tjej som hade väldigt ont för exakt ett år sen. japp det var jag de.
 vi hade nu tillbringat många timmar på bb men ändå var jag bara öppen 4 cm ojojoj va trötta vi va men klockan gick fort det var nu det börja bli segt då liksom inget hände det tog stopp värkar hade jag ju men det var det ända. Klockan ett på dan satte dem igång mig jippi nu skulle vi få bebis den som gjorde mig så oehört stolt trött kissnödig ja allt man kan tänkas men det jag minns mest är mina svullna fötter *kändes som stora vattenpåsar när jag vicka på dem*

Ja just det jag gick med småvärkar hela dagen och på natten vart det ju värre men efter varje kontroll så va det bara 4 cm öppet jag som trodde värkar va till för att öppnas.
så klockan halv 8 på morgonen då jag och lustgasen precis blivit bästa polare så sa dem att du ska nu rullas ner för snitt .
just då kände jag bara med tårarna i ögonen va skönt men visst jag vart snuvad på en förlossning men tjejen som jag fick är precis så underbar man bara kan tänka sig så reservägen gick bra den med men jag hoppas jag får känna den brännande tryckande känslan nån gång för visst vill jag att F ska få ett syskon om det går.
 När jag låg där på bordet visste jag inte riktigt vad man skulle tänka för efter den läskiga spinalbedövningen gick värkarna bort och allt bara va ,ja jag vet inte men jag tror jag spärra upp öronen och ett litet pip hördes och jag fick se värdens blåaste tjockaste tjej med jättemycket svart hår framför mig,men hon mådde ej så bra så dem va tvungna att ta henne och se till att hon blev av med allt vatten i lungorna .
Den svåraste  stunden va på uppvaket då jag inte visste hur hon mådde men efter ett tag kom en sköterska ner med ett kort där det stod hej mamma jag är 48 lång och 3950g oj vad tårarna kom   ja faktiskt bränns det nu bakom ögonlocken  ,jag minns allt som det var igår . Så   071107 08:54 kom Fanny Johanna Evelina till  världen och den kärlek som växte finns inte att förklara.
                                                                                      
Så i morgon ska vi fira lillsessan

Kom på mig själv när jag skrev födelsedags kortet Va lycklig man är när man får skriva mamma och pappa. Nej nu ska jag sova
godnatt kära ni

Kommentarer
Postat av: kimmi

usch Johanna, nu började ju jag böla när du skrev så fint och man kommer ju verkligen ihåg varje sekund på bb och jag känner igen mig så mkt idet du skriver men mig hann dom ju aldrig snitta för då bestämde ju fisen sig för att komma med dunder och brak..hehe. Grattis Fanny På 1 ÅrsDagen

2008-11-07 @ 06:35:21
URL: http://badmotherfucker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0